Friday, August 20, 2010



CUTI GANTIAN HARI RAYA AIDILFITRI


Berikut adalah keputusan yang diperolehi melalui rujukan yang dibuat dengan pihak Pengurus Kanan Perhubungan Perusahaan Bhg Sumber Manusia Korporat TNB.

TNB tidak akan mengistiharkan hari Isnin (13 sept 2010) sebagai Cuti Gantian kerana kepentingan operasi syarikat kepada pengguna. Ketua Jabatan hendaklah memutuskan caramana cuti gantian diberikan kepada anggota kerjanya seperti yang terkandung dalam Pekeliling Perkhidmatan Bil BE 5 Tahun 2009. Sekiranya ada mana-mana Ketua Jabatan yang berhasrat untuk mengistiharkan hari Isnin (13 sept 2010) sebagai Cuti Gantian dan menutup operasinya maka ianya adalah di bawah budibicara Ketua Jabatan tersebut tertakluk pada operasi Jabatan yang terlibat.Sekian untuk penjelasan semua.

RAYUAN KUP

Ambillah peluang untuk membuat rayuan KUP kerana ianya adalah salah satu alternative untuk kenaikan pangkat yang ada dalam sistem haluan kerjaya di TNB malahan kepada yang berjaya akan menikmati pelarasan gaji sebanyak 15%. Srmua Rayuan KUP hendaklah dimajukan ke Pengurus Besar (Pengurusan Sumber Manusia), Bahagian Sumber Manusia TNB, Ibu Pejabat, Kuala Lumpur selewat-lewatnya pada 20 Ogos 2010

BONUS SYARIKAT

Ahli Lembaga Pengarah hanya akan bermesyuarat pada 26/8/2010 untuk membincangkan kertas proposal bayaran Bonus Syarikat kepada pekerja TNB menjelang perayaan. Ini bermakna bayaran bonus syarikat TIDAK akan dibayar sebelum 26/8/2010 kecuali kelulusan awal diperolehi.

Gaji dijangka akan dibayar sebelum atau pada 26/8.2010 manakala bonus syarikat hanya akan dibayar selepas tarikh 26/8/2010 (jika lulus). Untuk rekod pada tahun 2009, TNB membayar bersamaan dengan 0.4% gaji bulanan utk bonus syarikat pada semua pekerja dan difahamkan proposal bayaran pada tahun ini adalah lebih baik dari kadar pada 2009.

Pihak TNBJOU tidak bertanggungjawab diatas edaran e-mail yang berleluasa berhubung pelbagai spekulasi berkaitan bayaran bonus syarikat pada tahun ini.

No comments:

Post a Comment