Monday, March 25, 2013

TERIMA KASIH PERDANA MENTERI



6 March 2013 Dewan Serbaguna TNB Kuala Lumpur :
‘TNB kekal dan tidak dipecah-pecahkan’ itu kata dan janji Y.A.B Datuk Seri Najib Tun Abd Razak – Perdana Menteri kita didepan lebih 3000 pekerja TNB. Pengumuman itu telah disambut dengan perasaan gembira dan bersyukur oleh seluruh pekerja TNB.

Sebelum itu PM telah membuat beberapa pengumuman yang menarik untuk pekerja TNB. Antara pengumuman tersebut ialah TNB bersama PRIMA akan membena rumah rakyat di Kajang untuk dijual pada harga istimewa kepada pekerja TNB. PM turut mengumumkan beberapa inisiatif menaik taraf infra kemudahan dan kebajikan untuk pekerja TNB termasuk pembinaan Taska. Turut diumumkan oleh Perdana Menteri ialah pelarasan gaji untuk pekerja executive yang akan dilaksanakan dalam masa terdekat. Selain itu Perdana Menteri turut mengumumkan kajian pelarasan gaji untuk pekerja non executive juga akan dilakukan berdasarkan penilaian semula terhadap kadar upah di pasaran.



TNBJOU mengucapkan terima kasih khas kepada Perdana Menteri atas pengumuman tersebut dan berharap TNB akan terus memacu kemajuan Negara serta mengembangkan sayap perniagaannya ke peringkat global. Sokongan pekerja TNB terhadap kepimpinan utama negara begitu terserlah dalam majlis yang berlansung dengan penuh semangat patriotik .

Ini merupakan lawatan kedua Perdana Menteri semenjak Datuk Seri Azman dilantik selaku CEO TNB. Lawatan pertama dilakukan oleh Perdana Menteri ialah pada 3.9.2012.

No comments:

Post a Comment